0%

تعرفه و قیمت فیزیوتراپی در اهواز

هزینه فیزیوتراپی در اهواز

تعرفه و قیمت فیزیوتراپی در اهواز

4.5/5 - (4 امتیاز)

تعرفه و قیمت فیزیوتراپی در اهواز

تکنیک های فیزیوتراپی درمانی برای بازیابی، حفظ و استفاده حداکثری از تحرک و عملکرد بیمار است. فیزیوتراپی از طریق توانبخشی فیزیکی، پیشگیری از آسیب درمان آسیب‌های قبلی به بیماران کمک می‌کند. فیزیوتراپیست‌ها علم حرکت را مطالعه می‌کنند. آن‌ها یاد می‌گیرند که چگونه علل اصلی آسیب را مشخص کنند. فیزیوتراپی در شرایط بسیار متنوعی کاربرد دارد. مثلا اگر جراحت یا درد مزمنی دارید که بر عملکرد روزانه شما تأثیر می‌گذارد، فیزیوتراپی بسیار موثر خواهد بود. همچنین پزشکان ممکن است پس از جراحی‌های مانند تعویض مفصل ران یا رویدادی مانند حمله قلبی یا سکته فیزیوتراپی تجویز کنند. قیمت فیزیوتراپی در اهواز تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد. کلینیک آرنیکا از بهترین مجموعه های ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی به شهروندان خوزستانی است از این رو در این نوشتار درباره هزینه فیزیوتراپی در اهواز صحبت خواهیم کرد.

 

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی به بازیابی حرکت و عملکرد زمانی که فردی تحت تأثیر آسیب، بیماری یا ناتوانی قرار می‌گیرد، کمک می‌کند. علاوه بر این، فیزیوتراپی یک حرفه مراقبت‌های بهداشتی است که به ارزیابی، تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری و ناتوانی می‌پردازد. فیزیوتراپی برای درمان و کمک به شرایط مختلف در تمام مراحل زندگی مناسب است. فیزیوتراپیست‌ها خدماتی را ارائه می‌دهند که حداکثر حرکت و توانایی عملکردی افراد را توسعه داده و به حفظ و بازیابی آن می‌کند. آن‌ها می‌توانند در هر مرحله از زندگی به افراد کمک کنند:

هر زمانی که حرکت و عملکرد فرد به علت افزایش سن، آسیب، بیماری، اختلالات، شرایط یا عوامل محیطی تهدید می‌شود.

فیزیوتراپی یک حرفه مبتنی بر تحصیلات آکادمیک است. بنابراین فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند از دانش و مهارت‌های خود برای ارزیابی، تشخیص و درمان طیف وسیعی از شرایط استفاده کنند. مانند:

  • دردهای عصبی- عضلانی مثل کمردرد آسیب‌های ورزشی مانند پارگی ACL، آرتروز، آرنج تنیس بازان
  • سکته مغزی
  • فیزیوتراپی بیماران سرطانی
  • آسیب‌های نخاعی
  • پارکینسون
  • بیماری‌های قلبی مانند بیماری انسدادی قلبی، بیماری قلبی عروقی مزمن، سکته و حمله قلبی

بدیهی است که تکنیک‌ها و روش‌های فیزیوتراپی مورد استفاده در هر یک از این شرایط متفاوت و منحصر به فرد است. به همین دلیل تعیین قیمت فیزیوتراپی در اهواز وابسته به عوامل مختلفی خواهد بود.

قیمت فیزیوتراپی در اهواز

عوامل موثر بر قیمت فیزیوتراپی در اهواز

هزینه و تعرفه فیزیوتراپی در اهواز و سایر شهرها توسط انجمن فیزیوتراپی ایران برای هر سال مشخص می‌شود. قیمت هر جلسه فیزیوتراپی در اهواز بر اساس این تعرفه‌ها تعیین خواهد شد. غیر از تعرفه‌های تعیین شده برای هر سال، عوامل دیگری نیز بر قیمت فیزیوتراپی در اهواز موثر هستند:

  • محل ارائه خدمات: محل ارائه خدمات فیزیوتراپی بر قیمت آن موثر خواهد بود. بدیهی است که خدمات فیزیوتراپی در منزل نسبت به خدمات مشابه در مرکز فیزیوتراپی هزینه بیشتری خواهد داشت.
  • تعداد نواحی تحت درمان: تعداد نواحی که به درمان فیزیوتراپی نیاز دارند در تعیین هزینه فیزیوتراپی موثر هستند. این نواحی با تجویز پزشک و تشخیص فیزیوتراپیست مشخص می‌شوند.
  • تکنیک‌های مورد استفاده: تکنیک‌های مورد استفاده در علم فیزیوتراپی بسیار متنوع هستند. نوع تکنیک مورد استفاده در تعیین هزینه جلسات فیزیوتراپی موثر است.
  • دستگاه‌های مورد استفاده: دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده در جلسات فیزیوتراپی بر تعرفه آن‌ها تاثیر خواهند گذاشت‌.
  • محل عارضه: میزان حساسیت عضو نیازمند فیزیوتراپی بر هزینه آن موثر است. هر چه عضو حساس‌تر باشد تعرفه فیزیوتراپی بیشتر خواهد بود.
  • میزان سختی درمان: میزان دشواری و پیچیدگی درمان فیزیوتراپی بر تعیین هزینه آن موثر است.
  • بیمه درمانی: نوع بیمه درمانی و میزان پوشش آن بر مبلغ پرداختی توسط بیمار موثر خواهد بود.
  • مرکز فیزیوتراپی: مرکز فیزیوتراپی، دولتی یا خصوصی بودن آن نیز بر مبلغ دریافتی از مشتریان موثر است.
  • محل مرکز فیزیوتراپی: اغلب هزینه فیزیوتراپی در کلان شهرها نسبت به شهرهای کوچک بیشتر است. از این رو قیمت فیزیوتراپی در اهواز از دیگر شهرهای استان خوزستان بالاتر است.
مطلب پیشنهادی  فیزیوتراپی شانه و کتف در اهواز

 

تعرفه فیزیوتراپی در اهواز

تعرفه و قیمت فیزیوتراپی در اهواز برای سال جاری به شرح زیر است:

هزینه ارزیابی در جلسه اول درمان فیزیوتراپی از بیمار اخذ می‌شود. هزینه ارزیابی برای یک ناحیه بدون بیمه مبلغ 132600 تومان و برای دو ناحیه 226900 تومان است.  هزینه ارزیابی با بیمه سلامت و تامین اجتماعی برای یک ناحیه 112000 تومان و برای دو ناحیه 180000 تومان است.

 

شرح درمان توضیحات مبلغ
درای نیدلینگ با تحریک الکتریکی هر جلسه 77800  تومان
درای نیدلینگ یا سوزن خشک هر جلسه 63000  تومان
ماساژ درمانی هر جلسه 43000 تومان
آب درمانی هر جلسه 200000 تومان
ویبراسیون کل بدن هر جلسه 115000 تومان
مگنت هر جلسه 156000 تومان
لیزر پرتوان هر جلسه/هر ناحیه 246000 تومان
لیزر کم توان هر جلسه/هر ناحیه 73000 تومان
تکنیک‌های درمانی دستی هر جلسه 43000 تومان
باز توانی زانو CPM هر جلسه/هر ناحیه 73000 تومان

 

قیمت هر جلسه فیزیوتراپی در اهواز با توجه به جدول فوق و سایر عوامل موثر بر هزینه فیزیوتراپی تعیین می‌شود.

تعرفه فیزیوتراپی در اهواز

انتخاب مرکز فیزیوتراپی در اهواز

اگر به یک فیزیوتراپیست در اهواز نیاز دارید، بدیهی است که می‌خواهید یک درمانگر پیدا کنید که درمان را به بهترین شکل ارائه دهد. راهی که معمولاً یک فیزیوتراپیست خوب پیدا می‌کنید، یافتن یک کلینیک معتبر است. ویژگی‌های بهترین کلینیک فیزیوتراپی در اهواز عبارت است از:

  1. ساعت‌های نوبت دهی مناسب: نوبت دهی مناسب یک مزیت بزرگ برای کسانی است که انعطاف پذیری لازم برای گرفتن قرار ملاقات در طول روز کاری را ندارند. مراکزی که امکان نوبت دهی در تایم صبح و عصر را دارند برای افراد پر مشغله بسیار مناسب هستند.
  2. داشتن فضای راحت و خصوصی: داشتن اتاق‌های مجزا در کلینیک به بیماران این امکان را می‌‌دهد که در کار با فیزیوتراپیست احساس راحتی کنند.
  3. رعایت اخلاقیات در ارائه خدمات: این به معنای ایجاد یک برنامه درمانی و برنامه بر اساس نیازهای بیمار است. برخی از کلینیک‌ها به طور غیراخلاقی و برای افزایش درآمد خود برنامه‌های درمانی بیش از حد طولانی می‌کنند. به همین دلیل انتخاب یک مرکز فیزیوتراپی با حسن شهرت در رعایت اخلاقیات بسیار حائز اهمیت است.
  4. کادر مجرب و متخصص: برخورداری از کادر مجرب و متخصص را می‌توان مهم‌ترین فاکتور در انتخاب مرکز فیزیوتراپی قلمداد کرد.
  5. قیمت مناسب فیزیوتراپی در اهواز: قیمت فیزیوتراپی در اهواز، یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب مرکز فیزیوتراپی در اهواز به شمار می‌رود. منصف بودن در تعیین قیمت و طرف قرار داد بودن با بیمه عواملی هستند که باید در انتخاب مرکز فیزیوتراپی مورد توجه قرار گیرند‌.

 

 

سخن آخر

اگر به یک فیزیوتراپیست نیاز دارید، به این معنی است که به یک درمانگر نیاز دارید که مراقبت و درمانی حرفه‌ای به شما ارائه دهد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای یافتن یک درمانگر ماهر و با تجربه، یافتن یک کلینیک قابل اعتماد یا معتبر است. قیمت فیزیوتراپی در اهواز عاملی است که باید در انتخاب کلینیک به آن توجه کنید. کلینیک فیزیوتراپی آرنیکا ارائه دهنده بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات فیزیوتراپی با بهترین قیمت فیزیوتراپی در اهواز است.

قیمت فیزیوتراپی در اهواز

سوالات متداول

  1. قیمت فیزیوتراپی در اهواز توسط چه نهادی مشخص می‌شود؟

تعرفه فیزیوتراپی در اهواز و سایر شهرها توسط انجمن فیزیوتراپی ایران برای هر سال تعیین می‌گردد.

  1. هزینه فیزیوتراپی در اهواز به چه عواملی بستگی دارد؟

تعداد نواحی نیازمند درمان، تکنیک‌های مورد استفاده، دستگاه و تجهیزات مورد استفاده، محل ارائه خدمات فیزیوتراپی و بیمه مورد استفاده مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت یک جلسه فیزیوتراپی در اهواز هستند‌.

  1. منظور از هزینه ارزیابی چیست؟

هزینه ارزیابی در جلسه اول فیزیوتراپی و به منظور بررسی شرایط بیمار از او اخذ می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *